Ελληνικό Δίκτυο Ju Jitsu

- Ασφάλεια κατά την εκπαίδευση -

Το Ζου Ζίτσου, μπορεί να είναι μια έντονη δραστηριότητα, ειδικά για κάποιον που έρχεται «κρύος» από μια καθιστική εργασία. Ελέγξτε λοιπόν εάν είστε αρκετά κατάλληλα προετοιμασμένοι για να εξασκηθείτε στο Ζου Ζίτσου, ειδικά άτομα ηλικίας άνω των 40 ετών. Εμπιστευτείτε στον εκπαιδευτή κατά την διάρκεια της αίτησης σας εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας ή εάν προκύψει κάποια στιγμή αργότερα, ενημερώστε τον έγκαιρα. Ενημερώνοντας τον εκπαιδευτή για τέτοια θέματα, αυτό του επιτρέπει να παρακολουθεί την απόδοση σας και να εντοπίζει συμπτώματα, νωρίτερα από εσάς!


Κάθε σχολή που ανήκει στο Ελληνικό Δίκτυο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας – WJJF, έχει έντυπα με την μορφή ερωτηματολογίου, που μπορεί να συμπληρώσει κάθε ενήλικας, αφού έχει ολοκληρώσει την εγγραφή του στη σχολή. Έντυπα που επιτρέπουν στον εκπαιδευτή να έχει ολοκληρωμένη εικόνα για την κατάσταση υγείας και τρόπου ζωής του ασκούμενου ώστε να μπορεί από το 1ο μάθημα, εάν χρειαστεί, να προσφέρει τις γνώσεις που έχει αποκτήσει μέσα από την επαγγελματική του κατάρτιση σαν εκπαιδευτής της WJJF στο Ju Jitsu, είτε αυτό σημαίνει την παροχή πρώτων βοηθειών, είτε την έγκαιρη διάγνωση ότι κάτι δεν πάει καλά και χρειάζεται να διακόψετε την άσκηση κ.ο.κ.


Μια κατάσταση υγείας μπορεί να σημαίνει επιληψία, ημικρανίες, άσθμα, καρδιακά προβλήματα ή διαταραχές της πήξης του αίματος. Η αιμορροφιλία είναι η μόνη κατάσταση υγείας που σας εξαιρεί (για τη δική σας ασφάλεια) από την άσκηση του Ju Jitsu που περιγράφεται σε αυτό το πρόγραμμα σπουδών. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας αν δεν γνωρίζετε αν έχετε μια κατάσταση υγείας που πρέπει να γνωστοποιηθεί στον προπονητή. Άλλωστε για την εγγραφή σας στη σχολή, θα χρειαστεί να προσκομίσετε Ιατρική Βεβαίωση από τον γιατρό σας, ότι είστε υγιής και μπορείτε να γυμναστείτε. Εάν ο γιατρός σας επισημάνει κάτι που πρέπει να γνωρίζει ο προπονητής, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί στον προπονητή, είτε με συνοδευτικό έγγραφο από τον γιατρό, είτε με τηλεφωνική επικοινωνία.


Μην έρχεστε για προπόνηση στο Ζου Ζίτσου εάν νωρίτερα έχετε λάβει κάποιο βαρύ γεύμα. Το ίδιο εάν είστε κρυωμένοι.


Μην κάνετε εξάσκηση κοντά σε ανοικτά παράθυρα, γυάλινες πόρτες ή παράθυρα , όργανα γυμναστικής και στην άκρη από το τατάμι. Πριν ρίξετε τον συναθλητή σας κάτω από μια τεχνική, να είστε σίγουροι ότι έχει αρκετό χώρο να προσγειωθεί εκει που πρέπει. Εάν είστε πολύ πιο μεγαλόσωμος από τον παρτενέρ σας, τότε φροντίστε να μην βάζετε μεγάλη δύναμη στις τεχνικές, προσαρμοστείτε στις δικές του δυνατότητες. Μην αφήνεται πράγματα στον χώρο εξάσκησης, όπως τσάντες, μπουκάλια νερό κτλ διότι υπάρχει κίνδυνος να σκοντάψει κάποιος.


Ζέσταμα πριν την προπόνηση και αποθεραπεία μετά από αυτή


Το Ju Jitsu είναι μια υγιής δραστηριότητα η οποία μέσω της πρακτικής της δημιουργεί μια φυσική κατάσταση ολόκληρου του σώματος που χαρακτηρίζεται από την ικανότητα να εκπαιδεύεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα με ελαφριά φορτία, να δρα εκρηκτικά όταν το απαιτούν οι περιστάσεις και να κινούνται με ευκινησία.


Το Ju Jitsu δεν επιβάλλει μεγάλες απαιτήσεις όσον αφορά την ευελιξία των συμμετεχόντων και ούτε απαιτεί από τους σπουδαστές να εργάζονται σε σχεδόν μέγιστη προσπάθεια για μεγάλες χρονικές περιόδους. Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει ανάγκη για τα μακρά προγράμματα προθέρμανσης, αποθεραπείας και προετοιμασίας σώματος που βρίσκονται σε άλλες πολεμικές τέχνες.


Το Ju Jitsu υπογραμμίζει την κίνηση της υγείας που είναι, ολόκληρο το σώμα και το μυαλό που εργάζονται αποτελεσματικά και σε αρμονία. Οι ασκήσεις στο Ju Jitsu απαιτούν, να εργαστεί ο οργανισμός απαλά και διεξοδικά και πάντα μέσα στα όριά του. Μόνο ένας μικρός αριθμός τέτοιων ασκήσεων απαιτούνται για την προετοιμασία του σώματος και του νου για την πρακτική, και η πιο κατάλληλη για την πρακτική του Ju Jitsu προέρχεται από την Άπω Ανατολή.


Οι περισσότερες ασκήσεις γίνονται για την ευλυγισία, την ενδυνάμωση και την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης. Καθώς οι περισσότερες κινήσεις μας επηρεάζουν και απορρέουν από την σ.σ. και η σωστή εκγύμναση της μας χαρίζει και σωστή στάση γενικότερα.


Εκτελέστε κάθε άσκηση με ευγενή τρόπο, κρατώντας το για τουλάχιστον δέκα δευτερόλεπτα στο σημείο της μέγιστης διατομής. Αποφύγετε όλες τις έντονες και απότομες κινήσεις και μην κλέβετε. Συσχετίστε το τι κάνετε και με την πνευματική πειθαρχία καθώς αυτό αποτελεί μέρος της προετοιμασίας του νου και του σώματος για την κατάρτιση και την εκπαίδευση.


– Νεκτάριος Λυκιαρδόπουλος –